Del Black Friday al Cyber Monday

24-11-2015

Arriba el cap de setmana més esperat per al comerç electrònic 

Hi ha una tendència globalitzada d'importar les tradicions americanes i el Black Friday és una d'aquestes tradicions

El Black Friday marca el començament de la campanya comercial de Nadal i se celebra tot just després del dia d'Acció de Gràcies que té el seu origen durant els anys 70 a Amèrica. Aquesta nova data ja ocupa un lloc privilegiat als calendaris del nostre país, on les empreses la veuen com una oportunitat comercial que no s'ha de deixar escapar. Només 5 anys després de la importació del Black Friday, la majoria de la gent ja sap que existeix i el 36% de persones fins i tot manifesten la seva intenció de comprar més enguany (segons dades d'un estudi de Worten i Gfk). Aquest estudi, a més, preveu un augment de vendes del 21% respecte l''any passat. Quin és el motiu principal d'aquest augment? Doncs els descomptes que es ofereixen les principals marques.  

 

Què és el Cyber Monday o eDay?

Originàriament, el Cyber Monday es va crear per promocionar negocis on line i per donar continuïtat als descomptes del Black Friday. 

També d'origen americà, Apple i Amazon van ser els responsables d'importar aquesta tradició al nostre país. El Cyber Monday ofereix importants descomptes per a les compres online, una tendència que s'ha instaurat en el  comerç electrònic. També conegut com a eDay, és una data clau, en la qual les empreses d'ecommerce tenen l'oportunitat d'aprofitar aquesta tendència generalitzada.  

Enguany s'espera triplicar respecte al 2013 el número de vendes online coincidint amb l'eDay. I també s'esperar que el nombre de comerços que aprofitaran aquest dia per fer promocions especials creixerà un 34% respecte l'any 2014. La majoria de negocis espanyols participaran en aquesta campanya amb importants descomptes online durant el cap de setmana del 27 al 30 de novembre, mentre que els principals sectors que es veuran beneficiats seran el sector tèxtil, el de la llar i l'oci.  

El CyberMonday o eDay és la punta de l'iceberg de tota una tendència al mercat: el comerç electrònic. Concebut no només com a canal de venda, l'ecommerce suposa una eina estratègica fonamental per generar noves oportuntiats de negoci i de fidelització de clients.

A SEMIC, com a especialistes en ecommerce, podem ajudar-te a definir una estratègia per al teu negoci. Vols saber com? Contacta amb nosaltres per telèfon al 902 109 120 o per correu electrònic escrivint a semic@semic.es

 

Compartir en: