SEMIC, partner de l'Hospital Sant Joan de Déu en el seu nou Command Center d'última generació

21-07-2021

L'Hospital Sant Joan de Déu ha estrenat aquesta setmana un centre de control per a regular el flux de pacients, millorar la gestió hospitalària i l'atenció a pacients.

SEMIC ha instal·lat i desenvolupat el projecte tecnològic que, una vegada més, posa la tecnologia al servei de la salut. El resultat és un dispositiu pioner, únic a Espanya, que ajuda els professionals a gestionar d'una forma més ràpida i més eficaç els llits d'hospitalització i els de l'UCI, convertint aquesta eina en quelcom especialment important en pandèmies com la que encara estem vivint amb la COVID-19.

 

COM FUNCIONA EL CENTRE DE CONTROL?

A través d'unes pantalles, els professionals avaluen en temps real una quantitat important de dades claus sobre el funcionament del centre i decideixen, a través d'aquestes dades, quines mesures adoptar que permetin millorar la gestió dels recursos i dels llits. D'aquesta manera, l'Hospital Sant Joan de Déu Barcelona s'ha convertit en el primer hospital d'Espanya que disposa d'un centre de control on, a través d'unes pantalles que, segons afirma el propi Hospital "recorden a una torre de control d'un aeroport", un equip de professionals gestiona i avalua en temps real un gran volum de dades claus per a regular el flux de pacients i millorar la gestió hospitalària.

A través d'aquestes pantalles instal·lades por SEMIC, els profesionals tenen accés a dades com:

  • Quants pacients s'estan operant en els quiròfans
  • Quants d'aquests pacients hauran d'ingressar en l'UCI en les pròximes hores
  • Quants seran traslladats de l'UCI a una habitació
  • Quants estan ingressats en cada planta

En definitiva, el Command Center permet als professionals tenir una visió de conjunt i en temps real del que està passant a cada moment a l'Hospital que els ajuda a prendre les decisions més oportunes per a gestionar els llits i els recursos de la manera més òptima, evitar saturacions i colls d'ampolla.

L'espai, batejat amb el nom de Còrtex, integra, a més d'aquest centre de comandament (Command Center), un sistema de monitoratge de pacients (eCare) i un servei de contacte amb els pacients i les seves famílies (Contact center).

 

El eCare i el monitoratge de pacients

El centre de monitoratge de pacients porta 6 mesos en fase de test, durant els quals el seu funcionament s'ha focalitzat en els pacients ingressats a l'Hospital amb problemes cardiològics, gràcies a la col·laboració de l'Hospital amb la Fundació Privada Bravo Andreu. Aquest sistema de monitoratge ha millorat l'experiència de pacients i les seves famílies perquè els ha permès tenir una major mobilitat per l'Hospital i ha reduït lleugerament la seva estada en l'UCI. En els pròxims mesos, l'Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona preveu estendre aquesta iniciativa als pacients de cardiologia hospitalitzats a casa i anar ampliant-la també a pacients d'altres patologies

El Contact Center: un 46% de les visites de l'Hospital són no-presencials

En aquest espai l'equip mèdic visita als pacient que no requereixen una atenció presencial, per telèfon i videoconferència, i resol els seus dubtes i el de les seves famílies per telèfon, internet o per mitjà de qualsevol altre canal.

 

Fotografies cedides per l'Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona

 

A SEMIC ens sentim molt contents i orgullosos d'haver pogut participar en aquest projecte pioner a Espanya, i d'aportar el nostre gra de sorra en un centre de comandament que utilitza la tecnologia per a millorar la gestió hospitalària i l'atenció a pacients, millorant la seva experiència i la dels seus familiars, així com el treball dels professionals amb les millors eines d'IT.

Gràcies a Sant Joan de Déu per confiar en SEMIC com el seu partner tecnològic i enhorabona a l'equip SEMIC de Solucions Audiovisuals i de KODEC per estar al peu del canó i ésser una peça clau en aquest projecte tan bonic i sorprenent.

Compartir en:

×
×
×